ü
İki masa kullanılır. Bir masa “bir sayıya
karşılık gelen çokluk” için kullanılır, diğer masa ise “bir çokluğa karşılık
gelen sayıyı bulma” için kullanılır.
ü
Bir sayıya karşılık gelen çokluk masasına
sayılar karışık olarak yerleştirilir. Öğrencilerden bu sayıların altına bu
sayıya karşılık gelen kadar çubuğu, fasulyeyi vb. sayının altına koyar.
ü
Diğer masada ise değişik miktarlarda enseler
vardır. Öğrenci o çokluğa karşılık gelen sayıyı nesnelerin altına koyar.
ü
Bu işlemleri en kısa sürede tamamlayan öğrenci
yada grup yarışı kazanır.
ü
Bu etkinlik ilk aşamada tek basamaklı sayılarla
yapılıp sonraki aşamalarda iki basamaklı sayıları da işin içine katarak
yapılabilir.
ü
Bu etkinlik “bir sayıya karşılık gelen çokluğu
bulur” etkinliğinin yanı sıra öğrencinin rakamları tanıması kazanımını da
karşılar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder